wtorek, 5 lutego 2013

"Na szlaku z Janem Pawłem II"

Autor: Magdalena i Mirosław Osip - Pokrywka
Tytuł: "Na szlaku z Janem Pawłem II 22 trasy piesze, rowerowe i kajakowe w Polsce"
Wydawnictwo: Helion, 2012
Ilość stron: 232

Na szlaku z Janem Pawłem II.  22 trasy piesze, rowerowe i kajakowe po Polsce. Wydanie 1 

"Ilekroć mam okazję udać się w góry i podziwiać górskie krajobrazy, dziękuję Bogu za majestat i piękno stworzonego świata." - Karol Wojtyła.

Doskonale rozumiem przekaz Jana Pawła II, naszego wielkiego Polaka, z racji tego, że piękno gór także mojej skromnej osobie nie jest obojętne. Zachwycił mnie ten przewodnik śladami papieża, który szczególnie ukochał górskie krajobrazy. 

W młodości spędzał mnóstwo czasu na szlakach turystycznych, maszerując z plecakiem wspinał się na szczyty. Jednocześnie trasy rowerowe, samochodowe, kajakowe nie były mu obce. Każda forma aktywnego wypoczynku na łonie natury była tym, co sprawiało mu ogromną radość.
Z wiekiem ubywało mu sił witalnych, więc nie mając innego wyjścia został przymuszony do ograniczenia realizacji swoich pasji do niezbędnego minimum; ze smutkiem przypominał o swoim mocnym duchu, a coraz słabszym ciele.

Każdy z nas wspomina tego niesamowitego człowieka ze szczerą miłością. Przewodnik ten powstał, aby upamiętnić miejsca, które odwiedził. Nieobce nam są często praktykowane działania nadawania nazw różnorakim obiektom na cześć Jana Pawła II.

Książka zawiera mnóstwo interesujących fotografii, faktów i anegdot związanych z obecnością Karola Wojtyły. Opisuje szlaki w Beskidach, Bieszczadach, Pieninach, Tatrach, Sudetach, na Podhalu, Pogórzu Karpackim, Mazurach, Płaskowyżu Draboża, w Borach Tucholskich, Krakowie i Wadowicach, które po prostu należy odwiedzić. Nie grzeszy objętością, gdyż jest to zaledwie wydanie broszurowe, pomimo tego zawartość wydaje się być przepełniona po brzegi. Zapraszam na przygodę życia z Janem Pawłem II oraz  na modlitwę w Jego intencji a także na przecieranie wytyczonych przez Niego tras w przepięknej naturalnej scenerii.

Moja ocena: 4/5

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania: Z półki 2013 oraz Nie tylko literatura piękna...

1 komentarz:

  1. Oj, wybrać się w taką wycieczkę... którąkolwiek z polecanych!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń