poniedziałek, 21 października 2013

ŚBK i ich książkowe bziki


Grupa Śląskich Blogerów Książkowych w miesiącu październiku 2013 roku omawia następujący temat:

"ŚBK I ICH KSIĄŻKOWE BZIKI"



Poza uzależnieniem od książek, które jest dla wszystkich oczywiste, każdy ma jakieś 'bziki' ściśle związane z ich zakupem. Co oznacza kupowanie książek jednego autora, bądź serie wydawnicze itp.

Do moich największych 'bzików' zaliczam dwie ukochane sagi, mianowicie "Saga o Ludziach Lodu" Margit Sandemo oraz "Córy życia" May Grethe Lerum. Pierwsza z nich składa się z 47 tomów, zaś druga z 35.

Poza tym można śmiało stwierdzić, iż kolekcjonuję powieści ulubionych, sprawdzonych autorów, do których należą [moje bożyszcze] Nicholas Sparks, w następnej kolejności Danielle Steel, której książki zajmują całą szerokość półki, Johanna Lindsey, Jennifer Blake, Judith McNaught, Sandra Brown, Joy Fielding, Victoria Holt, Książki Wybrane Wydawnictwa Reader's Digest. Tych mam najwięcej.

Oprócz tego posiadam po 3 - 4 egzemplarze książek, np. Stefana Dardy, Lisy Scottoline, Jodi Picoult, Nory Roberts, Steve'a Berry'ego, LaVyrle Spencer, jednak te zdjęcia pominę, gdyż byłoby ich zdecydowanie zbyt dużo:)


 


Zapraszam do galerii:)

Saga o Ludziach Lodu autorstwa Margit Sandemo

 
Saga Córy Życia autorstwa May Grethe Lerum


 
Powieści autorstwa Nicholasa Sparksa



Powieści autorstwa Danielle Steel


Powieści autorstwa Joy Fielding


Powieści autorstwa Sandry Brown


Powieści autorstwa Jennifer Blake


Powieści autorstwa Johanny Lindsey


Powieści autorstwa Judith McNaught


Powieści autorstwa Philippy Carr / Victorii Holt


Książki Wybrane Wydawnictwa Reader's Digest



Pierwotny plan zakładał ułożenie książek w stosy. Jednak musicie się ze mną zgodzić, że to nie lada wyzwanie. Dlatego sfotografowałam wszystkie pozycje w równych rządkach na półkach, w przeciwnym wypadku narobiłabym jedynie bałaganu. A tego przecież nie chcemy:)

Jak zagadnienie przedstawia się w Waszej domowej biblioteczce? Jesteście na maksa zbzikowani? Albo całkiem rozważni?

28 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem! Ależ ci się tego nazbierało! I ogarnęła mnie nostalgia na widok książek Judith McNaught czy Johanny Lindsey... a Saga o Ludziach Lodu - toż to same wspomnienia...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko - faktycznie niektóre książki mam od lat i darzę je ogromnym sentymentem! Pamiętam czasy, kiedy wymieniałyśmy się lekturą do czytania, a teraz każda z nas ma całą masę innych powieści:) Co absolutnie nie oznacza, że to jest złe rozwiązanie:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. piękna półeczka Sparksa :) lubię jego książki i też mam ich kilka, jednak te najnowsze wznowienia absolutnie mi się nie podobają bo każda okładka niewiele różni się od innej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. archer - Sparks zajmuje czołowe miejsce na liście moich ulubionych pisarzy, dlatego lubię czytać jego powieści. Poza tym muszę je posiadać:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ogromnie lubię oglądać zdjęcia półeczek i biblioteczek:)
    Saga o Ludziach Lodu to był hit moich nastoletnich czasów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulo - cieszę się, że moje zdjęcia sprawiły Ci radość:) SoLL to także lata mojej młodości:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Oluś - jestem świadoma tego faktu:) Nawet odrobinę z niego dumna:) Bzik książkowy raczej nie jest szkodliwy! Przynajmniej mam taką nadzieję:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Oczy wyszły mi z orbit! Przepiękna kolekcja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuję za komplement:) Jednak wierz mi, to zaledwie wierzchołek góry lodowej:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. SoLL to moja ukochana kieszonkowa seria. Mam całą, zbierałam kilka lat. W sumie fajne te nasze bziki. U każdego coś innego, a jednak szaleństwo w oczach widzę podobne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sardegno - mamy więc tożsame upodobania:) Podejrzewałam, że tak będzie:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Wow!! Saga o Ludziach Lodu świetnie się prezentuje! Wspaniałe zbiory, aż miło popatrzeć;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Scathach - dziękuję za miłe słowa! Twoje zdjęcia też zrobiły na mnie wrażenie:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Saga o ludziach lodu!! Pamiętam czasy, kiedy dosłownie wszyscy to czytali. Czy będzie wielkim obciachem jeśli się przyznam, że ja nie przeczytałam nawet jednej części. Dużo straciłam? Może warto nadrobić te zaległości:)
    Zachwyciły mnie wszystkie twoje półki. Tak pięknie masz tam wszystko poukładane. I naszły mnie wspomnienia przy D. Steel. Przeczytałam wiele jej książek jeszcze w liceum.
    No cóż, nie da się ukryć Aneczko, że bzik u ciebie panuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julko - szczerze przyznam, że znam parę osób z mojego otoczenia, którzy nie czytali Sagi. Jesteś więc usprawiedliwiona:) Ale nigdy nie jest za późno na poprawę:) Moja kolekcja książek wzięła swój początek w powieściach Danielle Steel! Wspomnienia, sentymenty, ale głównie te przyjemne:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. O do licha, jaki porządeczek na półkach! Podziwiam. No i konsekwencję w kompletowaniu kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnes - jestem pedantką! Przyznaję się bez bicia:) Poza tym główny nacisk kładę głównie na regały z książkami. W tym miejscu musi wszystko idealnie wyglądać:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Wow! Jestem w szoku! Aż mi się oczy świecą na widok tych kolekcji.
    Dwie pierwsze mnie nie interesują, ale pozostałe!!!
    Zazdroszczę wszystkich pozostałych. Książki Sandry Brown masz w tym najlepszym wydaniu :) Nie wiedziałam też, że Joy Fielding ma tyle książek, ja mam tylko trzy.
    Widok cieszy oko. Cudne kolekcje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. magdalenardo - miło mi, że sprawiłam Ci odrobinę radości moimi książkami:) Kilku mi jeszcze brakuje autorstwa Joy Fielding, ale myślę, że za jakiś czas uzupełnię te niedobory:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Imponująca kolekcja. Sparksa lubię, ale na jego powieści muszę mieć odpowiedni nastrój, bo jego książki nie zawsze kończą się po mojej myśli. :) Kojarzę jeszcze McNaught, czytałam dwie jej powieści - były dość emocjonujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagna O. - Sparks to wyjątkowy pisarz, którego książek nie sposób do końca przewidzieć. Mnie samą kilka razy maksymalnie zaskoczył:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Wow! Piękne zbiory :) a jak ślicznie wyglądają na półeczkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto - dziękuję! Rzeczywiście prezentują się ładnie, ciesząc moje wymagające oko:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. O rany to moja biblioteczka jest skromniutka, korzystam w większości z bibliotek miejskich, ale marzę o zebraniu kolekcji Kinga :)A z panią Steel zaczynam swoją przygodę, na pierwszy rzut pójdzie "Album rodzinny" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkowa fantazjo - to jedna z niewielu książek Danielle Steel, której nie mam na swojej półce. Jestem jednak przekonana, że Ci się spodoba:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. Wspaniałe zbiory, tylko podziwiać. Od dziś będę częstym gościem na twoim blogu, jest on bardzo obszerny. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. tess225 - bardzo dziękuję za miłe słowa:) Jak najbardziej zapraszam do częstych wizyt! Czuj się, jak u siebie:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń